tirsdag 24. mars 2015

Påskeegg fra DT-Cornelia

Det er fortsatt tid til å bli med på marsutfordringen vår og DT-Cornelia deler mer enn gjerne litt påskeinspirasjon med oss:

Jag köpte färdiga påskägg till barnbarnen. Egentligen vill jag inte ge dem godis, för de äter redan mer än de behöver... men det är ju bara påsk en gång om året, så jag får väl frångå mina principer lite?

Hur som helst, jag ville dekorera dem litegrann, så jag skar till en remsa vitt papper, stansade mönster längs kanterna och limmade på en bit mönstrat papper på mitten. Ett stämpelmotiv med en gullig liten påskhare och en stämpel med texten "Glad påsk" - vips! klart!

 Väldigt enkelt att åstadkomma, men visst blir äggen lite skojigare med en scrappad dekoration?!

Och väldigt mycket mer personliga också, eftersom jag stansade ut och limmade fast namnen här på sidorna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar